4 Apr 2013

Produk hilang kan kelemumur-Selsun Blue Shampoo

Hyep. Hari nie malas nak bermukadimah dah.Sesapa ada kelemumur banyak angkat tangan garuk kelpala suma. Jangan nak malu-maluan, hampa dengan aku sama ja, cuma kalau boleh aku nak lagi elok ar pada hampa,.

Rambut aku nie jenis tebal lepahtu kering ditambah pulak dgn kelemumur yang berkuping dan terlebih degil. Euww! Pedia hampa !!Geli ka...

Dah bermacam-macam shampoo dah try tapi hasil dia tetap banyak. Last sekali aku pakai head&shoulder punya shampoo.2minggu pakai dah kurang sikit. Lepas tuh aku ada cita kat kawan aku yang dandruff dah kurang lah(sambil bangga ). dia cakap jgn awal sgt nak kembang kempis hidung tuh.wadepak. 

Memang betui pun.. Taik minyak sungguh!!!!!

Kali ini sekali garu masyallah berminyak2 dalam kuku, macam tahik kelemumur hampa tau. Dah try baru tau yang mana satu xsesuai dengan kita. .Kalau boleh dalam rumah tuh nak buh kepala dalam tudung saji mak aku.Malu hampa tau.

So aku tanya kawan aku tau dak macam mana nak hilang kan kelemumur.Aku ingatkan dia nak bagi petua mcm letak arang ka tak pun letak minyak gas ka, tapi dia suggest kan pakai Shampoo Selsun Blue. Tak salah aku ada 4 jenis shampoo nie. Berbeza mengikut warna penutup. Lani aku baru acah-acah guna 2 jenis shampoo nie. Penutup warna biru dan merah.

First trial aku guna penutup warna biru sebab pharmacist habaq mai kat aku kalau rasa kelemumur tahap nak runtuh tengkorak semua elok la pakai warna biru tuh. Dah 3x guna warna biru so aku cuba plak yang warna merah , yang nie enriched with menthol. Rasa nyaman dan relax dok dalam kolah ka bilik air rumah bila pakai shampoo nie.Sejuk kulit kepala.

Setia aku hanya pada produk yang benar2 berkesan kat aku ja. So shampoo selsun blue memang benar2 effective dan boleh di recommended kat hampa semua. Mana nak cari? Boleh di beli di Farmasi dengan harga Rm19.90(120ml), kekerapan penggunaan adalah 2kali seminggu untuk keberkesanan yang baik.

Semasa penggunaan shampoo nie hampa kena elak dari pakai barang kemas ka hapa ka untuk mengelakkan kerosakan. Aku xpasti kerosakan yang mcm mana, sebab aku nak pakai barang kemas pun pikiaq siang malam sampai nak runtuh syiling dok tengok tiap-tiap malam.

Masa nak pakai syampoo tuh, hampa kena buat 2kali, mula-mula tuh tonyoh kepala hampa dengan syampoo lepas tuh tunggu 3minit lebih kurang, bilas sekali, lepas bilas tuh tonyoh sekali lagi kepala hampa ngan syampoo tuh.

Hampa mesti nak tengok gambar kan? aku nie jenis malas , tak dak nya nak tangkap-tangkap gambaq bagi free, kita mintak  ehsan dari en google sajoo.

yang paling atas penutup warna merah(medicated formula), hijau(moisturizing  formula), biru(normal to oily formula), ungu(shampoo & conditioner)


***yang mana satu nak pakai ye? Ok fikir mana satu nak pakai dulu k. Semua nya berkesan dan tak memudaratkan kesihatan.

30 comments:

Seri Afidah said...

Sya nk tnya la... Mcm sya kelemumur byk n rmbut gugur.. Yg mne erk sesuai ngn kulit kpla sya... Huhuhu

Azraa Lyana said...

Seri Afidah : awk guna yang penutup warna biru tuh sebab baru nak try lagi kan, bila dah semakin berkurang bole lah try tudung warna merah, yang tuh rasa macam mentos, berangin, sangat best

Ina Koleksi Craft said...

Terima kasih berkongsi ilmu. Saya nak cuba juga :)

Azraa Lyana said...

Sama2. :-)

iena marina said...

Saya pon pengguna selsun blue mmg berkesan

LOKI assasin said...

agk2 satu btol leyh tahan bpe lme??

Azraa Lyana said...

Iena marina : kanzzzz.. memang berkesan... tukar shampoo lain pun xsama macam selsun
loki : ikut pengguna, cam saya nie sebotol tuh untuk sebulan lebih..

young youl said...

dalam sebulan tu boleh baik ke masalahnya? atau kurang dari sebulan? btw trimas info benda ni^^

ziyad amirahsofia said...

yg nie kt any pharmacist jew kn ada? mcm nk p cri skunk jew..dah xthan dgn kelemumur kt kpla even bertudung..

Azraa Lyana said...

young youl : saya dah tak ingat lah, sebab dah lama sy pakai sampai lupa scalp boleh hilang dalam masa sebulan ke kurang. ^^

Azraa Lyana said...

ziyad :tesco pun ada..

aisyah ambris said...

selsun blue conditioner pon elok jg...

Azraa Lyana said...

aisyah : betol awak ckp . ^_^

Mike Mikelly said...

Helo blogger or admin... sm kes a... n sy juga pengguna tegal syampu nie.. tp sy guna yg ungu.. sy cr sendiri syampu lps tgk iklan kat tv tp lepas tu iklan pasal syampu xde ditayangkan lagi..syukur. prinsip sy skrg.. xnk dh guna syampu yg kerap ditayangkan di iklan2.. mcm penipu.. better cari yg kurang publisiti..hehe.. chill semua.. haral korang xde masalah nie lagi

Saitama said...

rambut gugur tu mmg benda biasa ka lps guna shampoo ni? ada effect2 lain tak? dpt lulus kkm tak? kepala saya pn dh jd kuping2 jgak

Sara Liyana said...

Saitama setakat blum ada apa2 effect.taun lps sy try tukar syampoo mana tau lagi elok. At last kelumumur sy ada balik berkupang2. So sy tukar balik pakai selsun blue. N dh hilang skrg. U must try

Anonymous said...

Pakai berapa kali ya selsun blue ni? Selsun suspension dgn blue ni lain eh?

Sara Liyana said...

Anon: seminggu 2x klu teruk.. tp sy xpernah berhenti pakai.. sy rasa sama je sbb tuari kwn sy beli pharmacists tu bg selsun suspension 2. Sy tgk dia pakai ok jer.tak tau apa beza

Anonymous said...

Oh. Pakai shampoo ni sahaja je eh? Takyah campur shampoo lain pun takpekan?

Sara Liyana said...

Aah xpayah.seelok nya beli je yg tudung botol warna purple.

Anonymous said...

Nk tny,mksd 2 kali seminggu tu mcm mana ye?dlm seminggu tu shampoo rambut 2x je ke?kalau lebih 2x ada effect ape2 x?cuz sy jenis shampoo rmbut hari2 sjk dandruff check in kt kepala ni..mohon pencerahan sis :D

Anonymous said...

Salam sis, kan kena pakai 2 kali seminggu je, so yg hari2 lain tu maksudnya boleh guna shampoo jenama lain ka? Sbb saya ni jenis mmg setiap hari shampoo sbb sy bersukan so berpeluh :) tq

hidayah said...

Salam kak ..rambut saya jenis yang berminyak n kelemumur .. bila pakai tdung dlm tmpoh masa yang lama .. rambut jadi gatal .. sy kena pakai yang warna biru ke .. dan ade perapi sekali atau perapi ada jual botol berasingan ?

Sara Liyana said...

Hai hidayah. Awak bole try yg warna purple tuh dulu. Tp jgn campur dgn mana2 shampoo lain atau perapi jenama lain. Walaupun shampoo tuh agak busuk tp jgn campur.once dah campur dah kelemumur xhilanh jgk

BLACK said...

Assalammualaiku akak.. masalah saya sama macam akak.. yg saya ni lain sikit.. kalau kepala saya bila potong rambut nii nmpak lah kelemumur berkelompok kelompok.. so saya jadi malu nk potong rambut.. syampoo tu memang berkesan ke?0

Nur Farah said...
This comment has been removed by the author.
Nur Farah said...

Boleh ke pakai syampoo ni setiap hari?
Lagi satu,, knp x boleh pakai brg kemas? Pakai anting2 emas pon effect ka?

Apisjmv Apis said...

Azraa lyana.. utk kelemumur ni pki warna purple ke biru?

Charmaine Choong said...

Hmmn Rambut I ni kelemumur dan beminyak keesokan. Syampu apa yg boleh hilang kan....

Charmaine Choong said...

Berapa kali kegunaan yer I ni tiap tiap hari cuci Rambut

Post a Comment

 
Copyright 2014 © Reserved to Sara Liyana Design By Cik Nurfarah