4 Sep 2014

kekdahnya geli bahasa kedah?

Bebaru nie.. 

Kecoh aih pasai status orang Kedah

Yang aku pelik sangat mana dia tau orang kedah hitam-hitam belaka?

Atau sebenaqnya dia sejenis manusia yang kebuta warna? I

Kalau aku rajin. Kalau rajin lah. Mau menitik ayaq mata dia kalau aku senarai tempek kat dia orang kedah yang kulit putih.

Sapa yang putih makan kcolly ka aura white terkecuali dalam senarai.

Harap2 cikta lepas nie jangan mengaku orang kedah , slang pun kena tukaq la. Cakap omputih. Lagipun cheta tuh putih melepak. Orang kedah hitam2 belaka nah.

Tujuan entry nie bukan nak tulih panjang-panjang sebab tuan hat update status tuh pun dah mintak maaf walaupun pada awai macam orang tak ketawan tulih status. Harap lepas nie kawan kita yang tak berapa ketawan nie tulih status yang boleh control sikit kalau mulut memang sejak azali laser tuh. 

Tapi bab yang culture shock tuh boleh jugak aku setuju sebab memang pun betui. Tuari kawan aku orang kelate pun culture shock sampai terjentat jeans dia. Jadi tak kisah la mana satu negeri pun tiada beza melainkan orang tuh pandai pilih kawan. 

Kalau pilih kawan suka masuk club , ke club la kita, kalau pilih kawan suka merempit, merempit lah kita , kalau pilih kawan suka ke masjid, ke masjid lah kita, kalau pilih kawan yang suka jadi keyboard warrior, warrior tahik hanjingggg lah kita. 

Apa aku boleh kata kalau orang yang geli dengan bahasa kedah harap tak strok atau mati keras baca ayat2 kedah aku dalam blog nie.

3 comments:

Anis Farhana said...

orang kedah hitam??? mana daa saya putih jaa hahaha

haah bab culture shock tu betoi kot tp saya xtau lah saya baru form 5 hehehe

Azraa Lyana said...

tah dia ingat orang kedah nie jenis zimbabwe ka apa... culture shock ada jugak la yg betul

Cik Fafa said...

bahasa kedah la yang paling sempoi baq hang. haha

Post a Comment

 
Copyright 2014 © Reserved to Sara Liyana Design By Cik Nurfarah