11 Sep 2014

Tips Menutup Liang Pori

Aku dolu-dolu masaelah liang pori terbuka nie tak dak la  menjadi sangat.

Semenjak menjadi remaja kertu nie makin menjadi jadi pulak.


Dulu lobang pori macam kulit buah kiwi tapi sekarang dah macam strawberry .. hampa bayangkan strawberry yang masam tuh ada lobang-lobang terbuka , ha gituh la rupanya.

Kat sini aku tak mau berletiaq panjang-panjang menghabiskan karen rumah dok cerita pasai faktor- faktor  punca liang pori terbuka ni.



Secara ringkas nya punca terbuka adalah disebabkan masalah genetic, penuaan, cahaya matahari dan kebersihan.

Sedangkan masalah punca-punca kat atas nie tak dak la berkait rapat sangat dengan aku.

Aku ada satu sikap cetann yang suka pakai whitehead removal seminggu sekali, bebajet orang kaya gituh..

Rasa nak tendang tak?

Rupanya bila dikaji selidik membuat experiment semua. Patut la elok duk kecik jadi besaq liang pori tuh. padahai whitehead tuh bukan ada sangat pun. Tuh la penyebab liang pori aku terbuka.

Jadi kepada sesapa yang bebajet kaya nak pakai sehari sekali whitehead removal tuh, udah-udah la,nanti takut liang pori menjadi jadi lagi.

Ini bukan aku buat konklusi sendiri keh tapi memang pakar kecantikkan yang cakap. 


Aku nie jenis tak menahan nak try satu produk ,  jadi aku pi kedai tanya beauty advisor , PRODUK MENGECILKAN LIANG PORI. 

Produk apa tuh tak boleh aku cakap sekarang. Nanti diakhir cerita aku bagi kat hampa dua produk yang sangat-sangat berkesan..

Rasa nak tercirit tak baca ayat nie???

Motif utama memang nak buat hampa tercirit pun.


Berkesan tak produk rahsia yang aku guna nie dalam masa 3hari???

Sudah semestinya tak..

Mana ada produk berkesan dalam masa 3hari. Kalau ada pun tah harga boleh buat kelam mata setahun.

Lain la hampa pi laser muka, yang tuh aku langsung lah tak tengok, masa promosi pun dah 6ratus, zabedah lah aku nak pi lempaq duit sampai beribu raban nak membayau laser treatment.

Produk aku guna nie tak da la sampai sebulan nak nampak perubahan AKAN TETAPI liang pori akan mengecil secara sikit demi sedikit. 

Bila hampa dah try satu-satu produk jangan dok mengharap produk tuh akan menghapuskan terus pori kat muka hampa.

Sat lagi  dok kecewa kecewi siang malam tengok muka.

Retak cemerin rumah dok menghadap sehari 45 kali.

Tips kedua adalah untuk menutup kecelakaan pori masa kita nak makeup.

Bila makeup hampa perasan dak lelama atas hidung akan ada bintik-bintik macam lubang.

Ha kat sini la aku nak cita produk apa yang berkesan.

Kalau hampa pi kelas makeup yang berbayar pun , kadang-kadang MUA bukan senang-senang nak bagitau.

Kadang-kadang kedekut taik hidung masin.

Tongang terbalik pun hampa tak dapat tau .

Bukan semua MUA la, 2 3 orang ja yang kedekut. Yalah, depa dah pi kursus beribu-ribu lepas tuh nak bagitau free ja mana boleh.

Tapi memandangkan hari nie hari baik aku, cadangan produk adalah PORE dari Sephora.

PORE sangat shesuai dipakai untuk makeup supaya liang pori tertutup rapat... jadinya lubang-lubang kecelakaan tuh tak kan nampak la.

Nanti aku hupload gambar google produk PORE tuh.


Ada setengah orang heksited lebih macam aku nie, semua tempat nak apply. Akan tetapi jangan pakai seluruh muka. Cuma dapdap di tempat pori terbuka jala. 

Cara nak pakai tuh letak pores nie di lapisan ketiga

Maksudnya lapisan pertama pakai makeup based , lapisan kedua foundation, dan lapisan ketiga baru la pores benefit tadi.

Faham???

Faham?????????????????

Fahamm??????????

Bagus lah kalau tak faham.

Aku tinggalkan hampa  dengan produk yang aku cakap tadi, Gituh cerita nya...



Pore (Sephora) menutup liang pori ketika makeup

Simplysiti Dermagic Beauty Moisteriser
Simplysiti Dermagic Beauty Moisteriser






9 comments:

Yana Mohamad said...

awaa.sy pon ada masalah muka sensitif. baru tau yg nak buang whitehead tu xelok upenye. kena stop pakai dah. hehe

http://hati-qaseh.blogspot.com/

Azraa Lyana said...

Huhu. Awk kena jarangkan pakai. Bkn tak bole pakai. Tp klu dah sebulan berkali2 tuh nanti jadi cam sy lah. Hihi

Nur Razali said...

Thanks berkongsi tips ;) Jemput singgah & salam perkenalan dari saya ;)

http://www.cahayavitamin.com/rahsia-kesihatan-wanita/

Azraa Lyana said...

sama2.. :)

Atikah Lufias said...

Kat mne blh beli pore (sephora) tu ??

Sara Liyana said...
This comment has been removed by the author.
Sara Liyana said...

Dekat sephora shop adik. Dlm 2 ada.. butik sephora sendiri

✿LiyaNa RoHazi✿ said...

Boleyh try nnti

Shazwani Ahamad said...

pki simplysiti ok ek utk pori..nk cuba la.. modal lg,,,huhuhu

Post a Comment

 
Copyright 2014 © Reserved to Sara Liyana Design By Cik Nurfarah