9 Oct 2014

comulut macam lembu

Haritu mak aku dok kalut kejan aku nak pi Penang.. hampa tau kejan tuh apa??? Aku pun tak tau maksud dia, aku tulih ja apa orang sebut.


Pederaih la kami haritu pi Penang, mak aku ni ya ya sangat katanya nak makan mee udang lepas tuh masuk jalan2 dalam pulau .Amboi kemain nak lunch pun sampai ke Penang ya mak...  agaknya bagi mak aku Penang dengan rumah aku sekadar terpisah dengan bunyi kentut ja.

Sampai dekat Padang Kota, bersepah mat salleh, cina salleh , melayu salleh turun dari cruise. Nie mesti manusia kaya tahap duit sauk letak dalam guni ja, macam aku nie menitik ayaq mata darah lah menatap orang turun cruise.


Tiba-tiba ja mak aku dok sibuk tunjuk2 jari hala ke  orang luar keta aku..heran ngan mak aku nie, dari tadi ada saja dia nak cakap. Bercakap lebih dari pop corn meletup. Sekali aku pendang terus menyerit aku tekan brek sampai menyakaq taya keta aku. Terkezut hakak dik.. Patut la dia hingaq , ada free show depan bijik mata. Tepi jalan sebelum nak naik cruise bole dok pi comulut sambil ****..Hurm aku malas cakap banyak2 satg makin ramai dok maki aku. Aku tak sangka tak dak dah tempat lain depa nak romen.

Mak aku kata depa comulut macam lembu gatai. Aku cakap mak nie Penang la. Sabaq sat nah, satg kita balik, kita lawan maki depa.

Tapi aku heran....

Bila laa mak aku dok pi tengok lembu mengawan sampai dia tau depa tuh comulut cam lembu gatai.

13 comments:

Cik Fafa said...

haha. tak senonoh betoi. kejan tu macam rushing kan..

KorN said...

hahaha.. tu la.. aku pun pelik cemana lembu dokk cemolot... xpnah lak... kalo jack n rose dalam titanik ade lah. ekekeke

Cik Mimie said...

Pelik ni..cmne lembu comolot..nk gak tgk..hihihi..mesti comel..depa yg comolot tu bangsa pa hakak oi?

husna zahidi said...

hahaha.. mcm lembu gatai noo..
mat salleh ngan minah salleh kaa??
ish depa ni tak taw kaa depa dok kat mana yg nak main2 comolot nih..

Azraa Lyana said...

Kejan tuh macam paksa cik fafa.hugu

Azraa Lyana said...

Mak aku proses pembelajaran dia lain2 dari kita wei.

Azraa Lyana said...

Cik mimie depa nie bangsa tak ketahuan...

Azraa Lyana said...

Depa lupa tempat. Tepi jalan pun sebat semacam ja

Hikayat Seorang Budak said...

tak tau nak kata pa kat depa. kira depa sama la dengan lembu kot na. haha

Ahmad Zu Mal Md Rayi said...

Lembu pun malu sikit dari depa rasanya ^_^

Sara Liyana said...

Lembu pun malu dari manusia.

Anne Nurain said...

amboiii free show tu.. kan dah kena lembu gatai.. haha..

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Nak tengok gak cam nyer ghope lembu gatai ...

Post a Comment

 
Copyright 2014 © Reserved to Sara Liyana Design By Cik Nurfarah