22 Oct 2014

Perihal Ajinamoto

Hai.....

Walaupun den rasa dah terlambat den nak ucap selamat hari deepavali dekat kumarjit khan, arjit khan, kamala goshal, urmila motokar, karisma kapor dan lain-lain,walaupun terlambat den tetap nak ucap jugak...... 

............................................Selamat Hari Deepavali..................................................


Dalam gambar nie adik den yang den rasa cantik macam izara esyah............... tapi versi pondan, adik den yang baju merah tudung hitam, den ?? Den yang jantan belakang tuh.....

Semalam den jalan-jalan dengan adik den yang umur 19an tuh, den drop by sat dekat kedai beli barang nak buat jeruk epal hijo asam boi cili berapi ....

Adik den nie kalau bab memasak kadang-kadang ja rajin, banyak nya asyik menkedaroh pree ja. 

Semalam badi mana tah sampuk dia , rajin pulak jin nie nak  masak2, den ok lagi.. Den tengok dia beli kulit popia, sepanjang den hidup tak pernah lagi mak den ka, tok den ka, bapak den ka buat popia, den musykil dia nak buat apa dengan kulit popia tuh, den senyap ja mikio...

................................Situasi : Dalam Keta Nak Balik Rumah..................................

Adik Den : Woiii hang tau dak resepi popia kari yang mak cik selalu buat tuh.. Aku nak buat popia nestum ngan popia kari sat lagi.

Den : Sapa mak cik hang? Aku bukan mak cik hang, pi tanya dia la...

Adik Den : Haram aih.. Aku tanya leklok nie..

Den : Aku rasa dia guna serbuk kari blend dengan garam gula lepas tuh buh ajinamoto bagi banyak sikit..

Adik Den : Tudia, ajinamoto tuh tak baik tuk kesihatan, luruh rambut, botak pala..

Cilakak adik den nie sejak bila dia tau perihal ajinamoto nie. guwe pelik bangat..

Den: Dari kecik hang menkedaroh ajinomoto tuh baru harini hang kata tak baik tuk kesihatan.. Fakyou....

........ Conclusion......

Bapak den tuh anti sangat dengan ajinamoto tapi hakikatnya kat kedai tuh berlambat letak ajinamoto dalam makanan, sedap plak kan makan, balik rumah kalau dengar-dengar mak den sebut ajinamoto terus merajuk tak mau makan lepahtuh blah pi makan kat luar.. Adik den pun sama, anti sangat dengan ajinamoto... Memang ajinamoto tuh tak baik tuk kesihatan tapi kalau asyik makan luar ja, hari nie kat kepci, esok kat old town, lusa dekat blablablabla, memang tak dak guna ar.... Noktah.

5 comments:

Cik Fafa said...

yang tak baik untuk kesihatan tu yang sedap tu.

Sara Liyana said...

Betul2 cik fafa... tak baik tuh la yag sedap sgt2

Sally Samsaiman said...

tapi itu jugak la yg sedap..hehehe kan?

p/s : Salam Maal Hijrah ye…maaf salah silap kat dunia blog ni ye..

Hikayat Seorang Budak said...

kahkahkah. tak makan ajinomoto tapi p makan kat kedai. motip? makcik kedai guna cukup rasa kot kak. haha

Sara Liyana said...

Budak : dia guna hilal cik budak.. wakaka

Post a Comment

 
Copyright 2014 © Reserved to Sara Liyana Design By Cik Nurfarah