20 Nov 2014

perempuan


Yang nie hakak tak tau apa masalah dengan pompuan, kalau beli kerongsang sebakui pun last2 tinggai sebijik. Yang akhirnya sebijik tuh pun batu dah tak dak. 2 3 hari ja pin tuh bertahan, masuk minggu ke dua mula la hilang satu persatu.

Hakak kalau beli anak cekup 4 5 lai sebulan, last2 hilang tinggai satu. Heran bin ajain betul. Anak cekup ley hilang.hare sungguh. 

Owh ya, dulu masa belajar dulu hakak cakap kat kawan hakak "woi, lempaq mai anak cekup aku sat"... almaklumlah orang selatan bukan nak faham sangat, telah2 jawa plak. Dia cakap hakak tak faham, hakak cakap pun dia sendiri tak faham.

Dia ingat kan anak apa lah hakak mintak. Act anak cekup tuh sebenaunya anak tudung.. lempaq tuh kalau tak tau menatang apa bole lah pi bukak kamus dewan bahasa.

Satu lagi benda yang hakak selalu bagi hilang mesti stokin. Hakak heran betul, dari sekolah tadika sampai dibawak2 ke umur lanjut nie mesti stokin hakak hilang. Hilang dua belah xdak la hakak rasa menyakitkan sangat tapi hilang sebelah ja. Haram jadah sungguh. 

Sapa kata perempuan cermat ??? No komenn

6 comments:

Cik Fafa said...

yang keronsang tu betoi. tak tau pasaipa mesti hilang. anak cekup pun sama. kalau stokin tu kalau jumpak pun mesti sebelah lain2. =.=

Cik Nadyya said...

hahahahaha kite geng la hakak!! bukan stakat kerongsang, stoking, anak cekup..asyik hilang sokmo. haihh pelik btoi kan? ;p

Sara Liyana said...

Cik fafa n naddya : kita serupaaaaaa. Hahhaa

nana liena said...

betul kak, sebab pakai tudug lg2 shawl mmg banyak pakai pin,dah balik rumah penat,campak merata2

Nadratul Syazwana said...

Hahahhahahah pin tu memang selalu je hilang T_T Tapi stokin tak lah hahaha

h- Zinnirah said...

ajaibnya.. ni memang fakta sejatilah. bila beli stokin baru, automatik stokin lama merajuk. pergi mydin beli sepapan pin, yang kat tudug tu je tggal T-T

Post a Comment

 
Copyright 2014 © Reserved to Sara Liyana Design By Cik Nurfarah