19 Nov 2014

Routine Exercise Hakak

Ada orang tanya exercise apa yang selalu hakak buat.

Dulu hakak selalu jogging n hiking..Dulu-dulu ah.. 

Tapi sesejak hakak kena ligan dengan babi masa nak turun bukit, terus hakak berenti hiking.. Dasyat masa tuh punya lari, rasanya usain bolt pun kalah dengan hakak .Kalau dia tengok hakak lari masa tuh, tah semua pingat dia bagi kat hakak, kononnya ar.  Dah lah hari tu mula2 naik bukit kena ligan ngan anjing, lepastuh turun bukit ngan babi. Anjing betul..

Start ja kena ligan ngan babi tuh, hakak pun malas nak pi hiking lagi.. Owh bagi yang tak tau natang pa ligan tuh, ligan tuh macam kejar ah...

Tapi dulu tiap2 malam memang hakak selalu main badminton ngan adik2 tapi sesejak lepas ja hari raya tuari hakak dah mula malas , sampai sekarang malas nya tuh...

Hakak nie jenis yang malas ah nak pi gym, buat ja kat rumah, senang dan jimat duit.

Dalam bebanyak exercise , exercise yang dalam gambar nie susah hakak nak tinggal... Walaupun kadang-kadang tuh bangun pagi sakit habis badan-badan , kaki lutut juboq paha, walaupun sakit tapi sumpah best..

Exercise hakak buat nie bukan nak jadi ballerina , nak buat gimnastik artistik memang lagi tak,kalau yoga memang tak mampu hakak diknon, tulang sama keras dengan tulang lembu, hati pun tak dak nak buat yoga... So hakak tak tau exercise apa yang hakak buat tuh.


Selain dari exercise nie, setiap malam sebelum hakak tidur, hakak akan buat gerakan kaki macam kita tengah naik gerek.. Gerek??? Gerek tuh basikal dik. Kalau hampa teringin nak sebut gerek tuh bunyi dia macam sebutan kerekkk seyh.. Cuma k tuh tukaqqq ja dengan g..

So kepada yang dok tanya hakak tuh, hampa buat jala ikut suka hampa nak exercise apa pun,janji keluar peluh, jangan dok pi berjoget dekat lampu kelipkelap kelip kelap sudah lah, krikk krikk kriik ada yang memerati....

6 comments:

Dila Kazuha said...

huiyyooo hebatnya hakak~!! patut la badan menten naa...

hikhik..

http://dilakazuha.blogspot.com/

Sara Liyana said...

Dila : kekadang jd berisi jgk. Berat sat turun sat naik.kena jga2. Huhu.

Cik Fafa said...

woww, stretchable sungguh. ada ciri nak jadi yoga trainer ni. =p

Sara Liyana said...

Fafa: terkejut mak hakak nt klu jd yoga trainer. Dlu pnh sakit.lps tuh stop sat buat. Lani dh x stretchable mcm dulu dh. Huhu. . Bole takat dlm gmbar tuh ja.

Najib Ariyan said...

baguihnya dia buat exercise sambil bersilat... lepas ni kena masuk kungfu atau tinju... babi mana pun tak berani dekat kalau lagu tu cheqqqq

h- Zinnirah said...

hakakk ^^ thanks. tersengih lepas penat bertinju kat dapur

Post a Comment

 
Copyright 2014 © Reserved to Sara Liyana Design By Cik Nurfarah