12 Dec 2014

ceklat



Orang kedah nie memang pelik2, semua benda jadi ceklat,  ceklat hacks , ceklat daim, ceklat nanonanananano..

Gelas jadi cawan, cawan pun jadi cawan.... Sudu jadi camca, camca tetap jadi camca.. Hakak pun tak tau apa beza sudu ngan camca.

Yang penting ceklat hack ka ceklat apa ka tak penah lagi hakak sebut gula-gula,


12 comments:

Nur Inani said...

hahaha. unik orang kedah ni :)

Sara Liyana said...

Nur inani : ha tulah pasal.unik jgk kdg2 tu

Cik komen said...

hahah! samalah! kadang-kadang tu siap sebut 'ceklat' dengan panjang harkat yang tepat dan makhraj yang betul. . . Paling untung,siap ada sabdu lagi! hahah

Jie Najihah said...

hoyehhh akak ! orang perak utara mcm saya pun sama jugak. semua cekelat. hehe..pelik pulak nak panggil gula-gula. -_- huu..

Azwar Syuhada said...

kreatif :)

nana liena said...

saya apa2 yg warna coklat saya panggil coklat la..ehehe..gula2 gula2..

Cik Nadyya said...

baru tahu..hahahah sdara ramai org utara tp xpna lak dieorg pggl gula2 tuu ckelat..heee yg camca pon sama. huuu

Cik Fafa said...

haha.mesti ramai yang konfius. sebab tu saya lagi suka panggil sweets. hehe

Najib Ariyan said...

tu belum pegi lagi ke negara lain... ntah2 apa2 lagi diorang panggil... gula2 di panggil permen... polis menyamar pun panggil permen juga hahaha

Deanna Morni said...

masa mula2 dok kedah dulu konpius gak..tapi laa ni dah paham sgt dah...hehehehehe

Myzramz said...

ayah saya org kedah...part biskut panggil roti x blh tahan tu...bila bagi roti kena marah...huhuhu...

Ahmad Zu Mal Md Rayi said...

Ceklat cadburry ada dak???

Post a Comment

 
Copyright 2014 © Reserved to Sara Liyana Design By Cik Nurfarah